subota, 20. studenoga 2010.

KRNJEZA



        Krnjeza je najkraća planinska rijeka.Izvire u kanjonu dubokom više od 300 m iz jedne pećine  u blizini sela Golubić pod Velebitom. Plijeni svojom ljepotom a kanjon je vrlo impresivan ali teško dostupan. Namučio sam se toga dana jer nema neke staze a hodanje otežava nadošla voda tako da se mora penjati uz stijene.Jer davno označena  staza (jedva vidljive markacije)  u biti prelazi rijeku, mora se pregazit pa nastavit drugom stranom kanjona!

        Ali sad je ogromna voda i nema nikakvog izgleda za prijelaz na drugu stranu. Zbog toga sam naumio penjati se po liticama misleći da ću naći neku stazu. I svaki put me dočekala još gora stijena. A trebalo se i vratit!

        Vrlo je opasno! Ogromne stijene se odvaljuju i padaju stotinama metara niz kanjon. Najgore od svega je što sam bio sam i nitko mi ne bi mogao pomoći a teško da bi ovdje ikakva pomoć imala smisla!? Mala utjeha je bila da su u selu  znali da sam otišao u taj kanjon (zovu ga bezdan) ali ni oni nikad ne idu tamo.

         Dan je bio prekrasan, kao da počinje proljeće a ne polovica studenog i bio sam zadovoljan da sam uspio sve to proći. Radujem se što je sve bilo savršeno.

Ušće Krnjeze u Krupu

Kaskade - Deveterac

Spoj Krnjeze i Krupe
Zastrašujuće je bilo stajati doli pokraj samog ušća Krnjeze u Krupu.
Nadošle vode, nevidjena brzina i snaga vode zaglušujući huk koji se pojačavao odbijajući eho od ogromnih kamenih vertikala.
Posve poseban doživljaj i nije za svakog da dolazi tako blizu...
Mislim da ću ovo iskustvo dugo pamtiti. Nikako ne mogu objasniti zašto ove rijeke i njihovi kanjoni ostaju i tako malo poznati...






Nema komentara:

Objavi komentar