nedjelja, 25. svibnja 2014.

KANJON RIJEKE KRKE I KRČIĆA







Još prije nekoliko godina duboko su me se dojmili slapovi na rijeci Krki. Oni u Nacionalnom parku ali više oni drugi divlji do kojih normalan čovjek ne može doći. Može ih gledati iz izvjesne daljine (uređen vidikovac) i to je to. Pun adrenalina ovaj put sam se spustio u kanjon kod Kistanja ispod Brljanskog jezera. Brljanski slap je neopisivo lijep a Manojlovac je zastrašujuće jak i visok. Mare je ostala čekati na vidikovcu iznad kanjona a ja sam poput vihora započeo silazak.
Postoji stara konjska staza koju sam odmah pronašao, nekada dobro gradjena, neodržavana i posve zarasla u šumu, sada teško prohodna. Nekada je vodila do predivnih mlinica koje su bile u samom dnu korita ispod slapa Manojlovca. Ostatci tih mlinica su potpuno zarasli u gustiš ali još se nazire ljepota i kvalitet gradnje u kamenu.
Trebalo mi je jedan sat da se spustim do ispod samog slapa. Sve je vlažno od vodene prašine koju vjetar i silina slapa stvaraju poput velikog vodenog zastora. Klizavo je i opasno. Nema šanse da bi te ovdje netko našao ako se što loše dogodi, pomislio sam. Nisam mogao ni s Marom komunicirati. Buka od slapa je bila prevelika. 
Mene ovakva mjesta u potpunosti i na poseban način obuzmu. Zaboravim na vrijeme i stvarnost a kad odem ta mjesta ostavljaju u meni nekakav mističan otisak koji je snažniji od uobičajenog doživljaja. Uvodi me na neki način u stanje fantastičnog filma gdje sam pišem scenario, glumim i snimam. I sve bude kako sam htio.
Nakon kanjona odmarali smo se na lokalitetu starog rimskog logora i naselja Burnum. Dan je bio vrlo vruć, imali smo dovoljne zalihe vode pa smo požurili u Knin kako bi mogli razgledati čuveni slap Krčić. Najprije smo se smjestili u hotelu Mihovil i odmah potom smo otišli razgledati slap. Brzo se dođe u selo Kovačić a slap Krčić ostavlja blago rečeno bez daha. U ovo vrijeme bio je vrlo obilan. Ludilo od krajolika!
Jedva sam čekao da ponovno svane kako bi prema planu nastavili starom (Napoleonova cesta 1802 godine) makadamskom cestom kroz kanjon Krčić ispod Dinare. Neopisivo iskustvo. Pogledajte fotografije.
















Nema komentara:

Objavi komentar